Slå mig snälla

Jag skäms. Jag har haft 2 veckor på mig att lära mig min pianoläxa. Det har funnits 14 dagar att spela den. Jag kunde i allafall ha tittat på noterna. Jag kunde ha lärt mig första takten. Spelat första raden. Med höger hand bara.

I morgon får jag skämmas. Jag vet inte ens vart noterna är. Dom kanske ligger i trappen. Kanske är dom kvar i väskan.

Jo då. Jag visste att det skulle bli såhär. Det blir det alltid. Jag bad till och med om nånting lätt. För att jag tänkte att jag skulle lära mig.

Jag vet vad problemet är. Det blir inte tillräckligt hämskt om jag inte lär mig läxan. Det är ingen som blir arg. Ingen slår mig. Ingen hotar mig. Ingen kastar min cykel i ån. Ingen bränner ner huset. Ingen förgiftar min mat. Det blir inte synd om mig.

Men jag tycker synd om min pianolärare som faktiskt försöker lära mig. Nästa gång ska jag skärpa mig. Och nu jävlar ska jag gå och spela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0