Flugolyckor

Det var en ovanligt irriterande fluga. En platt fluga. Den ville absolut sitta på mitt ben. Vi höll på och slogs i en kvart kanske. Som om någon okänd kraft drog den till benet så flög den tillbaka. Gick inte att sopa bort. Jag gav upp och tog pyjamasbyxor. Morgonen därpå låg flugan död i sängen. Det var rikigt ruskigt. Jag rös.

Igår surrade det i hallen. Så högt att jag var tvungen att hitta ljudkällan. Den kom från en svart prick på golvet. Den svarta pricken roterade i en vansinnig fart. På precis samma punkt. Bara snurrade runt. Helt sjuk såg det ut. Det var en fluga. Plötsligt bara stannade den. Låg blick stilla. Stendöd.

Flugor är i allmänhet äckliga. Men vissa är även allvarligt psykiskt sjuka. Akta er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0