9 fina år med biologi

Idag fick vi tillbaka biologiproven. Det gick bra. Precis som jag ville. Tänkte tillbaka på det förra biologiprovet. Det gick också bra. Skönt tänkte jag. Det här blir bra.

- Höjningsprovet är den 20 maj, sa läraren.

Jag la knappt märke till det. Men sen när lektionen var slut tänkte jag att det var lika bra att kolla för säkerhets skull fall jag skulle behöva göra höjningsprov. Men mest för att höra att jag inte skulle behöva. Jag satte mig inte ens ner. Bara stod i dörren och väntade på ett "Nej, du behöver inte."

Det var självöverskattande och övermodigt. Hjärtat sjönk som en sten.

- Klockan 15.00, tisdagen den 20 maj i aulan.

Men jag struntar i det. Jag tänker inte. Har ingen lust. Skiter i det.

Kan nämna att biologi har varit mitt favoritämne från och med mellanstadiet till och med klockan 13.50 idag.

image12

I morron ska vi dissikera växter. Spännande...

Kommentarer
Postat av: hanna

vafan!
hur kan du få sämre betyg när du fått bra på båda proven! du är ju typ bäst på biologi!!
du borde fasiken ta dje samman och visa din knäppa lärare att du är värd de betyg du vill ha! men jag fattar verkligen om motivationen sjönk till minus 100....

2008-05-08 @ 00:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0