"Jag vill inte veta var du fikade idag"

Såhär skriver Eva Andersson från Bromma i "SKRIV I DN" i dagens tidning:

"Alla som har en blogg med under 100 läsare om dagen borde för si egen skull radera den. Det finns en enkel anledning till att ni inte har så många besökare: Ingen bryr sig.

Att skriva en blogg om sig själv är bland det mest egocentriska, självupptagna och oattraktiva man kan göra. Om man på fullt allvar tror att någon ids läsa om ofta händelselösa och ointressanta liv, då är nog inte personen i fråga helt sund.

Jag skulle gissa på att ungefär hälften av alla som läser bloggar gör det för att få sig ett gott skratt. Anledningen till att många personer har och skriver en blogg är nog att de vill känna sig viktiga och behövda. Man använder bloggen som ett sätt att bekräfta sig själv. Jag kan förstå varför ni gör det men snälla, hitta något annat sätt att hävda er på. Det här är pinsamt och ni kommer troligtvis att skämmas i framtiden över hur ni blottade ert privatliv inför hela världen."

Satt och funderade ett tag när jag läst detta. Hur ska man förhålla sig till det liksom. Nånstans känns det som att Eva har en poäng. Kanske är det därför det inte flyter på sådär jättebra med bloggandet... Men jag tror det är en sådär 7-8 personer som överhuvudtaget känner till att jag har en blogg. Och det är helt okej att ni skrattar gott. Det bjuder jag på. Struntar i Eva.

Kommentarer
Postat av: Filip

Helt rätt strunta i eva :) Hon är säkert samhällsutsött!



och blogga mer!

2008-11-12 @ 03:10:53
Postat av: hanna

eva är bara avis på dej malin:P

2008-11-12 @ 14:49:22
Postat av: Anonym

men döööö, tant. (inte dej malin)

2008-11-12 @ 21:44:28
URL: http://majalindblom.blogg.se/
Postat av: w

suck.. vilket jäkla tantskrälle!

2008-11-13 @ 17:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0