Musik, regn och huvudvärk

Jag gillar ju musik. Att lyssna på mp3 när jag cyklar. Uppskattar det. Men så helt plötsligt upptäcker jag att det är tyst. Sista låten är slut. Och har varit det länge. Men jag har ingen aning om hur länge.

Och jag hatar att cykla i regn. Kan verkligen känna hatet mot varje regndroppe som träffar mig. Men så helt plötsligt upptäcker jag att det har slutat regna. Vägen har börjat torka. Och det var ett tag sen det slutade.

Precis som huvudvärk. Man känner när man kommer att få ont i huvudet. Det brukar komma smygande. Det blir värre och värre. Sen är det illa ett tag. Man vänjer sig, glömmer bort det och upptäcker att det är borta. En timme senare.

Definitiva slut tycks vara sällsynta. Det mesta tynar liksom bort. Obemärkt. Men det är positivt. För med lite tur kan man faktiskt glömma att  sakna sånt som var bra. Minnas det när det inte längre spelar någon roll. Finurligt.

Tänk om man kunde upptäcka att sommarn var slut lagom till våren. Aja. Det kan inte fungera jämt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

smartis!

2008-09-05 @ 18:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0