Dagen i dimma

Idag fick Sara körkort. Grattis Sara!! Då hon berättade om sin uppkörning dök minnen upp. Minnen från den 24 september då också jag tog mig igenom 35 minuter av en slags dimmig panik. Dom är speciella dom där uppkörningskontrollerarna. Måste ha blivit det av att umgås med nervvrak hela dagarna. Dom saknar liksom känsla för att det är speciellt att ta körkort. Under själva körningen säger dom ingenting om hur det går. Ger inte minsta tecken. Låter en inte veta nånting. När man har lyckats ta sig tillbaka till vägverket finns det bara en sak i huvet. Klarade jag det?

Man kunde ju vänta sig att dom skulle säga "Grattis du klarade det", eller "Nej, du klarade dig inte". Men nej. Dom ler inte ens när dom säger "jaha... ja...körningen är ju godkänd och så..." Men vadå? undrar man. Klarade jag det? Man vet fortfarande inte. Till slut förstår man. Långsamt låter dom en förstå.

Men tiden innan man kör är den värsta. Tiden då man sitter i bilen och undrar om man ska få göra en yttre eller inre säkerhetskontroll. Då måste man skriva på ett papper och intyga att man inte har körkort i något annat land. Det är den fulaste namnteckningen jag har gjort. Darrigt värre. Försökte liva upp stämningen lite och sa att jag hade körkort på symaskin... dålig ide. Han fattade inte att det var ett skämt.

Än en gång grattis Sara!

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack Malin:) haha kul att läsa din "story" snacka om att man känner igen sig. Men nu ska det aldig mer behöva hända:D

2008-01-21 @ 20:34:49
URL: http://saraberglund.blogg.se
Postat av: hanna

haha, gud vad man kände igen sej!
man bah: vänta nu, vad sa du för nått?! och kontrollanten typ helt oberörd "ja jag godgänner detta"
ensjälv är ju nära att flyga upp och ge henne(honom en baotakram lixom!:D
haha, dom har säkert hört symaskinsskämtet en sådär hundra femtio elva gånger förut;)
Puss!

2008-01-22 @ 02:58:48
Postat av: Filip

du skriver ju för bra
:)

2008-01-22 @ 23:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0