Sammanträffanden

Jag har funderat länge över det här. Över sammanträffanden. Ibland råkar man ut för dem själv. Ibland hör man folk berätta om vilket otroligt sammanträffande de varit med om. Ofta är det rätt coola grejer. Värsta sammanträffandet tänker man automatiskt. Och den som berättar är ofta helt lyrisk och säger något i stil med: "Det är helt otroligt. Det måste ha varit ödet eller nått." 

I såna här situationer beter jag mig ofta mycket tråkigt. Ofta försöker jag förstöra den upprymdhet den berättande personen befinner sig i. Inte för att vara elak. Bara för att sammanträffanden aldrig beror på "ödet eller nått".

Det finns oändligt många möjliga sammanträffanden precis hela tiden. Så många att det vore helt osannolikt om de aldrig inträffade. Det finns såklart också oändligt många möjliga helt otroliga sammanträffanden. Så många att det vore helt osannolikt om de aldrig inträffade heller.

Så slutsatsen måste bli att då man råkar ut för ett sammanträffande, ett milt eller ett helt otroligt så har man bara blivit utsatt för någon form slump som statistiskt sett måste inträffa ibland.

Kommentarer
Postat av: Filip

Jag Älskar dina inlägg

2008-07-16 @ 21:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0