Orättvisor i hemmet

Det där med att hjälpa till hemma är inte alltid så lätt som man tror. Ju mer desto bättre brukar föräldrarna tycka. Men inte i alla fall. Inte i fallet med min lillebror. Som för övrigt är 17 år. En ålder då den nytta man utför hemma borde vara till just nytta. Men inte i hans fall. I hans fall är det bättre att han låter bli. Vilket han självklart gör.

Att låta honom dammsuga är ingen ide. Han förstår inte att hörnen och kanterna är viktiga. Han bryr sig bara om mitten. Och det är ingen som vill att han ska laga mat. Förra gången stekte han färdiga köttbullar som var kalla i mitten och brända på utsidan. Man fick en lätt overklig känsla när man åt dom. Att han hänger upp tvätt på tork uppskattas inte heller. Kläderna blir vinda och konstiga. Jag har förbjudit honom att röra mina.

En eventuellt blivande sambo bör varnas. Allt annat vore oärligt. Men man kan inte komma ifrån att det är en smart taktik. För så dålig kan väl ingen vara?

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha XD

2008-05-04 @ 23:38:48
Postat av: Anonym

Så kass är jag faktiskt :(

2008-05-31 @ 16:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0